Aký je rozdiel medzi influencerom, blogerom a stylistom?
V súčasnosti sa mnoho ľudí na Instagrame nazýva rôznymi pomenovaniami alebo profesiami, ktoré nekorešpondujú s realitou. Ako si v tom urobiť jasno?
Najskôr začneme definovaním toho, čo znamená slovo „bloger“. Je to autor, ktorý zdieľa svoje vlastné skúsenosti, postrehy, názory, fotografie alebo odkazy na svojom blogu, či už na platforme blogger.com, wordpress.com alebo na ktorejkoľvek inej rovnocennej platforme.
More...
Teraz, keď to máme jasné, poďme sa bližšie pozrieť na výraz „módny bloger“, pretože v poslednej dobe toto slovné spojenie ľudia doslova zneužívajú.
Keď pridáte slovo „fashion“ do slova „bloger“, logicky by to znamenalo, že existuje aj platforma, na ktorej pravidelne uverejňuje príspevky, a opäť mám na mysli skutočný blog, nielen sociálne siete ako napr. Instagram alebo Facebook.
V poslednej dobe však môžete na Instagrame všimnúť nový fenomén - alebo to nazvime „trendom“. Príklad? Viacerí nemajú nič iné, iba účet na Instagrame a nazývajú sa „módnym blogerom“.
Bloger nie je...
1. Ak má niekto na svojom účte na sociálnej sieti veľa sledovateľov, napríklad na Instagrame, ale mimo sociálnych sietí nie je na žiadnej platforme. To ho robí len #InstaFamous. Čo ak sa Instagram rozhodne odstrániť jeho účet? V skutočnosti mu nič nezostane...
2. Ak všetko, čo robí, je pózovať a vyzerať pred fotoaparátom alebo mobilom pri každej príležitosti dobre, alebo ešte lepšie, keď za ním/ňou chodí tzv. "instahusband", aby zachytil každý "výnimočný" okamih zo života, napríklad varenie, prechádzku po ulici, skúšanie nových šiat alebo ležanie v posteli. Ale Instagram nie je skutočný svet, takže to, čo robí, je trochu málo.
3. Ak pózuje s našpúlenými perami alebo napnutými svalmi, ale nemá iné miesto ako Instagram alebo svoj osobný účet na Facebooku, aby takúto skvelú fotku publikoval.
4. Keď mu nejaká značka pošle darček a namiesto toho, aby povedal „Ďakujem“, požiada ju, aby poslala ďalších päť kusov. Alebo ju požiada, aby zaplatili, keď sa v daných veciach odfotí. Koľko by daná fotografia na Instagrame skutočne získala lajkov? Ak bude mať fotka 2 000 lajkov, bude to asi tak všetko.
Prečítajte si aj: Keď som bez make-upu, zachádzajú so mnou ako s inou osobou
Na rozdiel od webových stránok alebo blogov, na ktoré sa môžete kedykoľvek vrátiť, alebo nechať ľudí, aby ich znova vyhľadali cez Google alebo prostredníctvom sociálnych sietí, získanie 2 000 lajkov nie je ničím, pretože ide o akciu, ktorá sa vyskytne iba raz. Webové stránky a blogy, ktoré si niečo účtujú, majú minimálne stotisíc zhliadnutí mesačne, ak nie viac.
Bloger je...
1. Má inú platformu ako len sociálne siete, na ktorej môže uverejňovať príspevky (Blogger, WordPress atď.).
2. Pravidelne uverejňuje príspevky na svojom blogu.
3. Uverejňuje zaujímavé materiály, pridáva články, angažuje svojich čitateľov a inšpiruje ostatných.
Nový trend
Teraz, keď sme si zadefinovali módneho blogera, prejdeme na anomáliu, ktorá sa umiestnila na druhom mieste, pokiaľ ide o takzvané „trendy“. Všetci si myslia, že sú prirodzene talentovaní stylisti. V poslednej dobe ste si určite všimli, že takmer všetci módny nadšenci na Instagrame sa nazývajú stylistami, len preto, že sa vedia pekne upraviť a pózovať pred objektívom, a majú skvelé fotky, ktoré publikujú na svojom Instagrame.
Uvediem niekoľko usmernení o tom, čo vlastne znamená byť stylistkou.
Stylista nie je...
1. Jediná skúsenosť, ktorú má so stylingom, je obliekanie sa.
2. Všetko, čo má, je účet na Instagrame a to, že sa tam nazýva blogerom a stylistom. Ľudia mu dávajú komplimenty a potom si myslí, že by svoj skvelý štýl a vkus mohol šíriť ďalej.
3. Jedinou „odbornosťou“, ktorú má, je dobrý vkus. Je skvelé, že jej všetky veci tak neskutočne pristanú, ak je to zručná make-up artistka a má miery 90-60-90. Ale to znamená len to, že má dobré oko, ale stále jej chýbajú vedomosti a skúsenosti s inými ľuďmi.
4. Miluje nakupovanie? Dobre, to má rada aj moja mama, a tiež sa nenazýva stylistkou.
5. Ak pozná najnovšie trendy a natáča pekné videá, nerobí ju to automaticky stylistkou.
Stylista je...
1. Má vzdelanie a skúsenosti, a môže to byť napríklad odevná škola, alebo rôzne kurzy, ktoré absolvoval (a nie je to hodinový kurz na Udemy), alebo predchádzajúce pracovné skúsenosti. Ak má pekné portfólio, tak to už niečo napovedá!
2. Byť stylistkou nie je mixovanie a spájanie najnovších trendov dohromady. Je to viac než to. Stylistka má napríklad spraviť kampaň, ktorá obsahuje určitú správu a postavy v nej musia byť vykreslené špecifickým spôsobom. To je práca módneho stylistu, ktorý pracuje pre magazín. Osobný stylista má zase reálne klientky, ktorým vie navrhnúť outfit na mieru, vie poradiť, určiť ideálne farby a na nákupoch im dokáže vybrať niečo, v čom vyzerajú a cítia sa dobre.
Dôležitá je aj kreativita a predstavivosť stylistky. Stylistka si predstaví klientku, so všetkými jej pozitívami a nedokonalosťami postavy, jej štýl a vytvorí portfólio určené priamo na mieru. Nejde o zakomponovanie najnovších trendov, ale o to, aby sme zohľadnili rôzne premenné ako je typ postavy, farebnosť, štýl, postavenie či osobnosť klientky.
Foto na titulke: https://pixabay.com/sk/photos/selfie-ty%C4%8D-%C5%BEena-selfie-fotenie-827879/